مقالات آموزشی محمد عابدینی

مقالات در خصوص سیستم عاملهای متن باز

مقالات آموزشی محمد عابدینی

مقالات در خصوص سیستم عاملهای متن باز

راه اندازی راه دور Systemctl برروی سیستم راه دور

همانطوری که می دانید برای مدیریت کردن سرویسها در لینوکس از فرمان systemctl استفاده می شود، این فرمان شامل زیر فرمانهای مختلفی است که با آن می توانید یک رویس را راه اندازی کنید، متوقف کنید، وضعیت سرویس مورد نظر را مشاهده کنید و در صورتی که سرویس شما در زمان راه اندازی با خطا مواجه شد خطا را مشاهده کنید.

 

 

قابلیتهای ذکر شده بخشی از قابلیتهای این فرمان است. یک قالبلیت جذاب در این میان مدیریت کردن سرویسها با فرمان Systemctl است  برای سیستم های لینوکسی از طریق SSH.

این فرمان با استفاده از پروتکل امن ssh می تواند همه کارهایی را که انجام می دهد را برروی سیستم راه دور انجام دهد و تنیجه را در کنسول خط فرمان شما نمایش دهد، برای این کار کافیست که سرور ssh برروی سیستم راه دور نصب و راه اندازی شده باشد و شما رمزعبور کاربر root را هم در سیستم راه دور داشته باشید و کافیست که از فرمان زیر برای این کار استفاده کنید:

#systemctl -H root@192.168.1.1 status named

بعد از وارد کردن رمزعبور کاربر root خروجی برروی صفحه برای شما نمایش داده می شود، شما برای  استفاده راحت تر از این فرمان می توانید از کلید برای برقراری ssh استفاده کنیدتا نیازی به وارد کردن رمزعبور نداشته باشید.


موفق باشید.

محمد عابدینی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد